Új zeneigazgatóval és az Aidával indul a Metropolitan Opera 2018-19-es Live in HD közvetítéseinek évada
A The Met: Live in HD közvetítéssorozat 2018/19-es évadának első előadása az Urániában és világszerte október 6-án Verdi Aidája lesz Anna Netrebko főszereplésével, aki tavaly nyáron, Salzburgban találkozott először a szereppel – alakítását egyöntetű szakmai és közönségsiker övezte. Partnerét, Radamest a közelmúltban Budapesten is fellépett Aleksandrs Antonenko formálja meg, Amenris szerepében pedig napjaink egyik vezető mezzoszopránja, Anita Rahvelisvili lép föl.
Saint-Saëns Sámson és Delila című operája október 20-án lesz először látható. Az előadást Darko Tresnjak rendezi, Sir Mark Elder vezényli. Három világsztárt láthatunk a főbb szerepekben. Elīna Garanča minden mezzoszerepek talán legnagyobbikában, Delilaként is bemutatkozhat. A másik címszereplő, Roberto Alagna évtizedek óta visszatérő vendége és kedvence a Metnek – emellett specialistája a francia repertoárnak, csakúgy, mint a Dágon főpapját megszemélyesítő Laurent Naouri.
Puccini A Nyugat lánya című operáját október 27-én közvetítik élőben. A Met-közvetítések sorozatában immár másodszor lesz látható Giancarlo Del Monaco 1991-es rendezése, melynek címszerepét, Minnie-t ezúttal a drámai szerepek specialistája, Eva-Maria Westbroek alakítja. Dick Johnsonként a hazánkban is közönségkedvenc Jonas Kaufmann áll színpadra, Rance seriffként pedig Željko Lučić próbálja akadályozni a szerelmesek egymásra találását.
Nico Muhly Marnie című, első alkalommal november 10-én vetített operájának amerikai bemutatóját Michael Mayer rendezi majd. A Winston Graham izgalmas, Hitchcock által is feldolgozott thrilleréből írt, először 2017-ben bemutatott modern dalmű színreviteléhez a Met olyan nagyszerű énekeseket állít csatasorba, mint a hazánkban nemrég Don Giovanniként hallott Christopher Maltman, vagy a szintén világsztárnak számító mezzoszoprán, Isabel Leonard, aki a címszerepet alakítja. A karmester a Metben most debütáló Robert Spano lesz.
Michael Mayer új rendezésében kerül színpadra Verdi Traviatája is, először december 15-én. A középpontban a koloratúrszoprán szólamok koronázatlan királynője, Diana Damrau látható, akinek félénk szerelmét a bel canto szerepekben világhírűvé vált, ám mostanában új stílusokat meghódító Juan Diego Flórez alakítja. A karmesteri pulpituson az idei évadban először a Metropolitan Opera új főzeneigazgatója, Yannick Nézet-Séguin áll.
Francesco Cilea Adriana Lecouvreur című operáját tíz év szünet után Anna Netrebko kedvéért tűzik újra műsorra – új produkcióként, Sir David McVicar tradicionális, szemet gyönyörködtetően látványos rendezésében. Netrebko partnerei sem akárkik: szerelmét, Mauriziót (azaz Szász Móric herceget) a lengyel sztár, Piotr Beczała énekli, az intrikus Bouillon hercegnét, Adriana szerelmi ellenlábasát Anita Rahvelisvili formálja meg, a darab legizgalmasabb szerepétben, Michonnet-ként pedig napjaink legkelendőbb Falstaffja, Ambrogio Maestri lép színpadra. Az előadást Gianandrea Noseda dirigálja 2019. január 12-én.
Bizet Carmenje már kétszer szerepelt a közvetítéssorozatban, ám népszerűsége, akárcsak a műé, így is töretlen. A mostani előadás is izgalmas rendezés, igazi világsztárokkal. Roberto Alagna ideális Don José, Micaelaként partnere Aleksandra Kurzak, akivel az életben is egy párt alkotnak (s a közelmúltban Budapesten is felléptek együtt). A címszerepet a Metben nemrég épp e szerepben debütált, s máris nagy népszerűségre szert tett Clémentine Margaine formálja meg, Richard Eyre rendezésében, a mozivásznon először február 2-án.
Március 3-án közvetítik élőben Donizetti Az ezred lánya című operáját Laurent Pelly egyedülálló értelmezésében. Donizetti darabja szürreálissá fokozza az abszurdnak nevezhető humort. A két óra felhőtlen szórakozásról nemcsak a kiváló dirigens, Enrique Mazzola gondoskodik, de a nagyszerű szereposztás is. A Marie-t alakító Pretty Yende a leginkább nyaktörő bel canto szólamokban bizonyított már a Met színpadán, Javier Camarenára pedig az a feladat vár, hogy Luciano Pavarotti és Juan Diego Flórez után ő is az ujja köré csavarja a közönséget Tonio híres, kilenc magas C-t tartalmazó áriájának tolmácsolásával.
Wagner Ringjéből a négy opera közül a legnépszerűbb, A walkür kerül színre és mozivászonra március 30-án. Philippe Jordan avatott kezű Wagner-karmester, már több produkciót is dirigált Bayreuthban; ráadásul a Párizsi Nemzeti Opera főzeneigazgatója, aki rövidesen a Bécsi Állami Operában tölti majd be ugyanezt a posztot. Csakúgy, mint a szereplőkre: Siegmundot és Sieglindét a nálunk is jól ismert Stuart Skelton és Eva-Maria Westbroek alakítják, Greer Grimsley Wotanja pedig a róla szóló pozitív híradások fényében kelt várakozást. Brünnhildét a szerep egyik legkiválóbb alakítója, Christine Goerke énekli.
Az évad záró darabja – élőben május 11-én - Poulenc A kármeliták című XX. századi mesterműve, amely most kerül először a Metből a mozivásznakra. Az előadás különlegességét a dirigens, a francia repertoárban különösen járatos Yannick Nézet-Séguin főzeneigazgató mellett a szereposztás adja: a főszerepet, Blanche de La Force-t Isabel Leonard, az utóbbi években egyre nagyobb sikereket arató fiatal mezzoszoprán alakítja. A Met korábbi vezető lírai szopránja, az újabban karakterszerepekben bemutatkozó finn Karita Mattila ezúttal Croissy perjelnőként lép színpadra.
A Met zenei igazgatója a 2018/19-es évadtól kezdve Yannick Nézet-Séguin, aki így két évaddal hamarabb kezdi meg működését a Metben. "Az egész társulat nagyon örül, hogy Yannick Nézet-Séguin két évvel a tervezett időpont előtt elvállalta a zenei igazgatói feladatot – mondta az igazgató, Peter Gelb. – A zenekar is nagyon kedveli, az énekkar is, mindenki, aki itt dolgozik. Igazán remek művész, akinek a vezetése alatt a Met prosperálni fog." Nézet-Séguin kinevezésének alkalmából a Met élő közvetítéseinek alapító szponzora, a Neubauer Family Foundation 15 millió dollárt ajánlott fel. A nagylelkű támogatás elismeréseként a zenei igazgatói poszt elnevezése mostantól Jeanette Lerman-Neubauer Music Director. Ahogy Peter Gelb mondta: – Szerencsés helyzetben van a Met, hogy ilyen nagyvonalú és felvilágosult támogatói vannak, mint két legkitartóbb szponzorunk is, akik valóban hisznek abban, hogy egy-egy adomány komoly változásokat eredményezhet.
A The Met: Live in HD sorozatról
A Metropolitan Opera a The Met: Live in HD sorozatnak köszönhetően vált a világ legnagyobb alternatívtartalom-közvetítőjévé. Több mint 70 ország több mint 2200 mozijában vetítik az előadásait, így a világszerte elért nézők számát tekintve is egyedülálló művészeti intézmény.
Amikor 2006-ban elkezdődtek az élő közvetítések, még kizárólag a Met kísérletezett azzal, hogy alternatív tartalmat juttasson el mozikba. A program azóta is évről évre bővül, ezidáig több mint 24 millióan váltottak jegyet a Met élőben közvetített előadásaira.
A The Met: Live in HD sorozat világszerte elérhetővé tette a Met előadásait. Átlagosan 23 dollár egy jegy ára, így operarajongók milliói láthatják a Metben előadott operákat, éljenek bárhol is a világon. A közvetítéseket maguk a Met sztárjai vezetik: ők interjúvolják meg az előadás szereplőit, készítőit, ők vezetik körbe a nézőket a színfalak mögött.
Mo | Tu | We | Th | Fr | Sa | Su |
---|---|---|---|---|---|---|
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Pénztárnyitás: az első előadás előtt 30 perccel.
Pénztárzárás: az utolsó előadás kezdetét követően 15 perccel.
A kávézó a honlapon (az URÁNIA KÁVÉZÓ menüpont alatt) feltüntetett időpontokban tart nyitva.
© Uránia Nemzeti Filmszínház
1088 Budapest, Rákóczi út 21.
getting here
ticket info
contact us
company details
press
privacy policy