A filmet 35 mm-es filmszalagról vetítjük.
Vendég: Kurutz Márton filmtörténész
A magyar futballválogatott Bécsben vereséget szenved az osztrákoktól. A mérkőzés után a csapat edzőtáborba utazik. Fiúruhában velük tart a sértődött Grete, akinek vőlegénye, a skót Bob McGregor elkésett az esküvőről. A tábor lakomával kezdődik, de ezután Gyuri, a kapitány sportszerű életmódra kényszeríti társait. Pedig a kertben vitorláslányok tanyáznak: ugyanazt a kastélyt adták bérbe nekik is. Bob utánamegy menyasszonyának, aki azonban már Gyurit kerülgeti. Ez a kapcsolat is nehezen alakul, a visszavágón Gyuri mégis Grete jelenlététől ösztönözve rúgja be a csapat győzelmét jelentő gólokat.
Ábrahám Pál (1892-1960) „a világháború közti időszak egyik legsikeresebb operettkomponistája, a műfaj megújítója, számtalan népszerű darab, többek közt a Bál a Savoyban és a Viktória című revüoperettek szerzője. […] Több operettjét megfilmesítették, ő maga a frissen indult hangosfilmipar keresett komponistája lett.” (Kultura.hu)
„A kedves szerelmi komédiában sok olyan színész feltűnik, aki korábban Berlinben is népszerű volt: a színpadi verzióban is főszerepet játszó Bársony Rózsi, Dénes Oszkár, Halmay Tibor és Szenes Ernő is ilyen. A filmnek Dénes Oszkár és Bársony Rózsi zenei betétei adnak igazán friss, modern karaktert. Ahogy Kurutz Márton filmtörténész megfogalmazza, Ábrahám Pál »merőben új szemléletmóddal ajándékozta meg a magyar zenés filmeket. Mindenki számára bebizonyította, hogy a Hunniában is lehet színvonalas és látványos revüfilmeket készíteni. Nem is hiányoztak azután a magyar filmekből a zenei betétek, amelyek a legkomolyabb drámában is némiképp oldották vagy fokozták a feszültséget. Ilyen jelenetekben találkozhatott a közönség a pesti éjszaka ismert dizőzeivel és énekeseivel, akiknek nevét, hangját jól ismerhette gramofonlemezekről és a rádióból, valamint azokkal a zenészekkel és zenekarokkal, amelyek ugyancsak jellegzetes szereplői voltak az akkori Budapest éjszakai életének«.” (Barkóczi Janka: Ábrahám Pál (1892–1960), nfi.hu; az idézett mű: Kurutz Márton: Könnyűzene és muzikalitás a magyar filmben (A kezdetektől 1945-ig). In: Simon Géza Gábor (szerk.): Fejezetek a magyar jazz történetéből 1961-ig. Budapest: Magyar Jazzkutatási Társaság, 2001. 212.)
A vetítés együttműködő partnere a Nemzeti Filmintézet - Filmarchívum.
A vetítésre az Uránia FILM/ZENE sorozatának részeként kerül sor.
A teljes program elérhető itt.
A programsorozat a Nemzeti Kulturális Alap támogatásával valósul meg.
H | K | Sz | Cs | P | Sz | V |
---|---|---|---|---|---|---|
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Pénztárnyitás: az első előadás előtt 30 perccel.
Pénztárzárás: az utolsó előadás kezdetét követően 15 perccel.
A kávézó a mozi nyitvatartási idejében tart nyitva.
© Uránia Nemzeti Filmszínház
Az Art-Mozi Egyesület tagmozija
1088 Budapest, Rákóczi út 21.
megközelítés
jegyinformáció
írjon nekünk!
közérdekű adatok
sajtó
Adatvédelmi tájékoztató